ISO 9001:2008

Sikeresen lezárult audit

SQS tanúsítvány PDF EN (93 KB)

SQS tanúsítvány PDF DE (95 KB)

ISO 9001:2008 – «folyamatbarát» vevõink számára
2008 áprilisa a Brütsch/Rüegger-nél teljesen az ISO-tanúsítás jegyében zajlott: megtörtént a 3 évente esedékes audit és ezt «gyenge pontok» nélkül sikerült teljesítenünk. Belsõ képzésekkel és oktatásokkal biztosítottuk azt, hogy az elõírt folyamatok rendben menjenek. Ennek során megállapítottuk, hogy egy ilyen minõségbiztosítási rendszer kiváló eszköz annak leellenõrzésére, hogy a vevõ-megelégedettséget célzó igényes iránymutatások ténylegesen megvalósulnak-e. És így lesz a rettegett száraz gyakorlatból egy csapásra izgalmas vezetési eszköz ....

Mit hoz vevõinknek az ISO 9001:2008?
A legnagyobb akadálynak a gyakorlatban még mindig a «hibák»hoz való helytelen hozzáállás mutatkozik. Ezért a Brütsch/Rüeggernél már néhány évvel ezelõtt átneveztük a «Hibajegyzõkönyv» ûrlapot «Esetjelentés»-nek, azzal a jeligével, hogy a hibákat ne hibaként, hanem eshetõségként fogjuk fel. Tartós hibastatisztikai rendszerükkel valamint a szervizközpont és a méréstechnika, forgácsolástechnika, szereléstechnika és szabványelem területek felelõs vezetõi közötti biztos kommunikációval biztosítjuk azt, hogy a visszajelzések mindjárt három szinten hassanak: a szállítókat felelõsségre lehet vonni, a mindenkori új terméket halmozódó nehézségek esetén elvetjük. Ugyanakkor kiderülnek a vállalatunkon belüli gyenge pontok is: minden egyes esetjelentésnél visszakövethetõ a rendelés feldolgozási menete a tanácsadástól kezdve az elkészítésen át egészen a speditõrig az összes részt vevõ személyre kiterjedõen!!

Aranyat ér az olyan vevõ, aki reklamál...
Elsõ pillantásra megdöbbent ez a kijelentés, de kiegészítés is tartizik hozzá «... ha igényét nem teljesítették ». Csak így látjuk meg a napi gyakorlatban azt, hogy hol, miben kell továbbfejlõdnünk – vállalatként, folyamataink terén és a reklamáció- és panasz-ügyintézésben. Így a megelégedett vevõ vagy partner ott áll, ahol minden sikeres vállalatnál állnia kell: minden erõfeszítés és folyamat fókuszpontjában. A folyamatos továbbfejlõdés legfontosabb elõfeltételét szilárdan végrehajtott folyamatok képezik, amelyek szintén továbbfejleszthetõk. Ez egyaránt érvényes a vezetési és az üzleti valamint a segéd-folyamatokra is. Az ISO 9001:2008 ezért kiválóan alkalmas vezetés-irányítási rendszerként..

ISO 9001:2008 – a jövõ vezetési eszköze
Véleményünk szerint egyetlen full-service-vállalat sem tekinthet el az ISO 9001:2008 szerinti tanúsításról, ha jövõképes akar lenni. Fogjanak szavunkon: az elégedetlen vevõ aranyat ér, az elégedett pedig platinát! Mondja el nekünk, min/mit kellene javítanunk, s rövidesen profitálni fog saját kezdeményezésébõl. Cégünk minõségfelelõsei, Marc Schuler vagy Rainer Koller, szívesen adnak felvilágosítást!

A mágikus háromszög
A «mágikus háromszög» a Brütsch/Rüegger mindõségbiztosítási rendszerében – a fõ helyen a vevõvekl!